تاسیسات نفت و گاز

تاسیسات نفت و گاز

تاسیسات نفت و گاز

تاسیسات نفت و گاز

تاسیسات نفت و گاز

  • ۰
  • ۰

 

لوله مانیسمان 

لوله مانیسمان ، لوله هایی که درزی ندارند و باکیفیت و عملکرد بسیار عالی هستند. لوله مانیسمان در صنعت های مختلفی استفادهمیشوند. از آن جایی که‌این اسم در مملکت ما زیاد استفاده نشده است، به نام لوله های بدون درذ شناخته می شوند. در اینجا هم بعضی وقتها از نام مانیسان استفاده می کنند

مانیسمان

. لوله بدون درز مانیسمان

جنس این نوع از  لوله ها اکپرن فولاد هستند. لوله مانیسمان در یک روند ویژه ایجاد می‌شود. در تولید مانیسمان، جوشکاری انجام نمی شود و آثاری از جوش بر روی آن وجود ندارد. این بزرگترین مزیت آن است، یعنی اینکه از اول درزی بر روی لوله نبوده است.

یکی‌از خصوصیت های لوله مانیسمان که آن را از دیگر لوله ها جدا می‌نماید این است که در تولید این لوله ها به جای آهن و عنصرهای دیگر، صفحه های خاصی از فولاد به کار رفته است. با توجه به این مورد لوله مانیسمان نسبت به بقیه لوله ها قادر است گنجایش های بالاتری را ساپورت کند.

دیگر تفاوتی که لوله مانیسمان با بقیه لوله ها دارد، فرآیند تولید آنهاست. روند تولید لوله بدون درز، اکسترد شمش هستش. این مراحل بدین شکل است که نخست صفحه فولاد کشیدگی پیدا می گردد و آن گاه نورد میگردد. این کشیدگی برای ارتقاء سطح صفحه هست. آن‌گاه یک سمبه تیز به داخل شمش وارد میگردد. با حرارت سمبه سیرتکامل لوله مانیسمان تکمیل می گردد.

 ایمنی لوله مانیسمان

 ایمنی لوله مانیسمان قضیه مهمی است که در کلیه مصالح برای ما یک اصل و میزان مهم میباشد. در همه صنایع همواره سعی می‌شود که با کیفیت ترین مصالح و ایمن ترین آن‌ها‌را خریداری نمایند.

لوله مانیسمان به جهت نداشتن درزهای جوشکاری روی خودش، یک تفاوت اساسی در میان لوله مانیسمان با بقیه لوله ها ایجاد کرده است. در انتقال موادی همچون گاز و نفت همیشه تلاش میگردد که ایرادات را به حداقل برسانیم. آلرژی این انتقال به قدری بالا هست که می بایست از لوله هایی استفاده شود که توان تحمل مواقعی همچون فشار و حرارت را داشته باشد و از طرفی نقاط ضعف پایینی داشته باشد.

خوردگی در لوله ها منجر میشود کیفیت لوله ها کاسته شود، در جواب این مورد ها سبب می‌گردد گاز های مو جود در لوله انباشته شوند و مخاطرات ناشی از انتقال بالا می رود. در صورتی که لوله در قبال خوردگی مستحکم باشد، این اشتباهات از میان خواهد رفت و ایمنی عمل فراتر می رود. ایمنی یک گزینه با اهمیت در محبوبیت لوله مانیسمان میباشد.

در هر صنعتی ایمنی مهمترین شرط میباشد. در صنعت های پتروشیمی که فعالیت بسیار حساس و خطرها ناشی از آن بسیار زیاد میباشد، افزایش سطح ایمنی بسیار مهم میباشد. در  صنایعی که در آن مواد شیمیایی استفاده می شود، به کار گیری از لوله مانیسمان بسیار مطلوب میباشد. خرید لوله مانیسمان از هر مارک و شرکتی عمل معقولی نمی‌باشد. لوله مانیسمان در حالتی‌که از کمپانی دارای اعتبار تهیه و تنظیم شود، میتواند انتقال سیال را به طور کامل بی خطر، با کیفیت و تضمینی انجام دهد.

منبع:

http://www.iranpipe.ir/manisman-pipe

 

  • ۹۹/۰۴/۰۳
  • iranpipe iranpipe

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی